کد خبر 326831
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

دو شرکت امبرائر و ساب در ساخت جنگنده گریپین مشارکت خواهند کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، بر اساس قراردادی که بین شرکت سوئدی ساب و شرکت برزیلی امبرائر به امضاء رسیده است این شرکت برزیلی بخش عمده ای از مراحل ساخت ، تحویل و همچنین پشتیبانی از جنگنده های ساب گریپین سفارش داده شده توسط نیروی هوایی برزیل را به عهده می گیرد.

مشارکت برزیل در ساخت جنگنده گریپین

برزیل قرار است که 28 فروند جنگنده گریپین مدل تک سرنشین و همچنین 8 فروند مدل دو سرنشین را سفارش دهد. دو شرکت مورد نظر در زمینه تکمیل مدل دو سرنشین نیز همکاری های گسترده ای خواهند داشت. منابع دفاعی نزدیک به دولت برزیل اعلام داشتند که برزیل ممکن است در نهایت تا 120 جنگنده و همچنین مدل دریایی آن را برای ناوهواپیمابر خود نیز به خدمت بگیرد.

قرار است که این جنگنده ها در نیروی هوایی برزیل جایگزین جنگنده های اف 5 و میراژ 2000 شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    سوئدی ها در جهان امروز خیلی مرموز و بی سرو صدا کار می کنند؟؟؟؟چرا؟؟؟؟ تجهیزات خطرناکی دارند که حتی آمریکائیها رو به تعجب واداشته.
  • علیا ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    ببینید. برزیل وضع اقتصادیش خیلی بهتر از ما هست. از نظر نظامی و سیاسی و اقتصادی هم تحریم نیست. رابطش هم با غرب درسته فوق العاده نیست اما از معمولی بهتره و در حد خوب هست. حالا اینها هنوز از اف5 و میراژ 2000 استفاده میکنند. یه سری از دوستان بامزه هم میان و میگن اف5 و میراژ اف1 و سوخو 24 و سوخو25 و ... چیه دیگه این آشغالا رو بندازید دور. درصورتی که ما نه قابلیت های اقتصادی کشوری مثل برزیل داریم و نه آزادی های نظامی و اقتصادی اون کشور رو.
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    اقای سروش ، سوئد تازه وارد تولید تسلیحات گران قیمت نشده که داداش
  • ناشناس ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    ناشناس ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ سوئد در اروپا بعد از فرانسه دومین کشوری هست که جنگنده تولید میکنه و اولین جنگنده ی جت اروپا رو همین ساب تولید کرد سوئد از زمان جنگ جهانی دوم و قبل از اون تنها کشور اروپایی هست که به تنهایی برای نیروی هوایی خودش هواپیما تولید میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس